Skoči na glavni sadržaj
Završni, diplomski i specijalistički rad

MOTIVI KUPNJE I PERCEPCIJA POTROŠAČA O KVALITETI U KRATKIM LANCIMA OPSKRBE HRANOM

Pavičić, Gorana

2019.

Diplomski rad (stručni)

Veleučilište u Križevcima

https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:185:255519

U radu su predstavljene karakteristike kratkih lanaca opskrbe hranom i važnost razvijanja razliĉitih oblika KOL za plasman lokalno proizvedenih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda krajnjim potrošačima. Glavno pitanje kojim se bavimo u ovom radu je, da li je moguće utvrditi glavne čimbenike kvalitete hrane u kratkom lancu opskrbe na temelju percepcije potrošača. U radu su putem empirijskog istraživanja analizirani motivi i sklonosti potrošača za kupovinu hrane putem kratkih opskrbnih lanaca (KOL) te njihova percepcija o kvaliteti hrane u KOL. Empirijsko istraživanje provedeno je na području sjeverozapadne Hrvatske (Koprivničko-kriţevačke (KKŢ) i Međimurske županije (MŢ), na uzorku od n=250 ispitanika, putem anketnog upitnika. S obzirom na predmet i cilj istraživanja u radu su postavljene i tri hipoteze, kojima se htjelo utvrditi da li će spol i dob ispitanika imati statistički značajni utjecaj na čimbenike kvalitete prilikom odluke o kupnji poljoprivredno-prehrambenih proizvoda (PPP) putem KOL. Na temelju rezultata istraživanja može se zaključiti da potrošači vjeruju kratkom opskrbnom lancu i da se njihova odluka o kupnji uglavnom temelji na percepciji o određenim željenim karakteristikama prehrambenih proizvoda koje kupuju. Bez obzira na spol ili dob, kao glavna motivacija za kupnju ističu se zdravstvena ispravnost i svježina proizvoda. Kao najveću prednost kupnje PPP putem KOL ispitanici su istaknuli bolji okus proizvoda, a najvećim nedostatkom kupovine PPP putem KOL smatraju manju kontrolu kvalitete. Posjedovanje nekog znaka i/ili certifikata kvalitete znatno bi utjecalo na veću kupovinu PPP putem KOL kod svih dobnih skupina osim kod skupine >51, a s obzirom na spol zanemarivo veći interes pokazali su muškarci.

kratki lanac opskrbe hranom motivi kupnje percepcija potrošača o kvaliteti hrane

gorana_p._diplomski_19.11.pdf, 2.47 MB

Pristup korisnicima matične ustanove

Autori Pavičić, Gorana (Autor)

Mentori Gajdić, Dušanka (Mentor)

Povjerenstvo za obranu Marenčić, Dejan (Predsjednik povjerenstva) ; Jerčinović, Silvije (Član povjerenstva)

Alternativni naslovi
(engleski) PURCHASE MOTIVES AND CONSUMER PERCEPTIONS OF QUALITY IN SHORT FOOD SUPPLY CHAINS

Alternativni sažeci

(engleski) The paper presents the characteristics of short supply chains (SSC) and the importance of developing different forms of SSC for the marketing of locally produced agricultural food products (AFP) to end consumers. The main question addressed in this paper is whether it is possible to identify the main factors of food quality in the SSC based on consumer perceptions. The empirical research analyzes the motives and preferences of consumers to buy food through SSC and their perceptions of food quality in SSC. An empirical study was conducted in the area of northwestern Croatia (Koprivnica-Kriţevci (KKŢ) and MeĊimurje County (MŢ), on a sample of n = 250 respondents, by means of a survey questionnaire. Considering the subject and purpose of the research, three hypotheses were put in the paper, which wanted to determine whether gender and age of the respondents would have a statistically significant influence on quality factors when deciding to buy agricultural food products (AFP) through SSC. Based on the research results, it can be concluded that consumers trust the SSC and that their purchasing decision is mainly based on the perception of certain desirable characteristics of the food products they purchase. Regardless of gender or age, health and freshness are the main motivation to buy. As the biggest advantage of purchasing AFP through SSC, the respondents emphasized a better taste of the product, while the biggest disadvantage of purchasing AFP through SSC was their lower quality control. Possession of a mark and / or quality certificate would have a significant impact on the greater purchase of AFP via SSC in all age groups except> 51, and men showed a negligible interest in gender.

Alternativne ključne riječi
short food supply chain buying motives consumer perception of food quality

Ustanova koja je dodijelila ak./str. stupanj

Veleučilište u Križevcima

Studijski program

Menadžment u poljoprivredi; stručni; specijalistički diplomski

Umjetnička i znanstvena područja, polja i grane

Društvene znanosti / Ekonomija / ekonomika poduzetništva

Datumi

Datum obrane: 04.12.2019.

Jezici

hrvatski

Datum izrade zapisa

13.01.2020.

Broj posjeta 0
Broj preuzimanja 0